بررسی اهمیت و ضرورت آموزش تاریخ در نهج البلاغه |
کد مقاله : 1271-CNF |
نویسندگان |
مریم یوسفی *1، سامان پهلوانی2 1دانشگاه 2نهاوند |
چکیده مقاله |
تاریخ یکی از حیاتی ترین نیازهای انسان است که می توان گفت کمتر مورد توجه قرار میگیرد. یکی از ضعف های جامعه ما توجه کم به مسئله آموزش تاریخ و ترویج مطالعه تاریخ بوده که باعث شده در کشور ما تاریخ در جایگاه پایینی قرار بگیرد. از نیازهای لازم و ضروری جامعه ما بالا بردن سطح آموزش تاریخ و اهمیت دهی به آن است. از آنجایی که در کشور ما این مسئله بسیار مشهود است بنابراین بایستی اقداماتی در این زمینه انجام بگیرد. نهج البلاغه به عنوان یک منبع مهم و ارزشمند نشان دهنده ی ضرورت مطالعه تاریخ است. خطبه ها و نامه های نهج البلاغه دربردارندهی اهمیت آموزش تاریخ است. ما در این مقاله با هدف نشان دادن اهمیت آموزش و مطالعه تاریخ در نهج البلاغه با استفاده از روش کتابخانه شروع به مطالعه ی منابع مختلف و بررسی آنها کردیم. ما با کنکاش هایی که دراین کتاب گرانبها و منابع دیگر انجام دادیم توانستیم به ابعاد مختلف اهمیت دهی حضرت علی(ع) به تاریخ دست پیدا کنیم، در ادامه توانستیم با مطالعه خطبه ها و نامه های متعدد حضرت علی(ع) روشهایی را که ایشان برای گسترش تاریخ و آموزش این درس مدنظر قرار داده اند را بیابیم و در آخر به این نتیجه رسیدیم که نهجالبلاغه یکی از مهمترین کتب در نشان دادن اهمیت آموزش تاریخ و بهترین و موثرترین روش های آموزش این درس است و با به کارگیری روش های بیان شده در نهج البلاغه میتوانیم به بهترین نحو آموزش و مطالعه تاریخ را گسترش دهیم. |
کلیدواژه ها |
کلیدواژه: تاریخ، نهج البلاغه، آموزش تاریخ، مطالعه تاریخ |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |