روش تدریس درس تاریخ هخامنشیان با روش بدیعه پردازی: درس پژوهی
کد مقاله : 1270-CNF
نویسندگان
اسفندیار سپهوند *1، مسلم قبادیان2، اسد یگانه3، یاسین صیفوری آرپناهی4، صادق نوروزی4، سید حسین حسینی فداله4
1دانشگاه فرهنگیان لرستان
2رییس دانشگاه فرهنگیان البرز
3مدرس دانشگاه
4دانشجوی علامه طباطبایی
چکیده مقاله
امروزه استفاده از روش های تدریس نوین توصیه می شود و واقعیت امر این است که تدریس به روش سنتی کاربرد چندانی ندارد و استفاده نکردن از روش های جدید میزان یادگیری دانش آموزن را پایین می آورد. روش های تدریس زیادی وجود دارد که مدرس باید با ارزیابی شرایط خود و دانش آموزان بهترین و موثر ترین روش را برای تدریس انتخاب کنند. یکی از دروس که در مدارس تدریس می شود تاریخ است، معلم باید بداند که اجرای هر روش تدریسی ممکن است همیشه جواب گو نباشد به طور مثال شاید روش تدریس سخن رانی در تدریس درس جغرافیا کارآمد باشد اما این روش برای درس ریاضی مناسب نباشد. ما در این مقاله تدریس درس تاریخ هخامنشیان به روش بدیعه پردازی را مورد برسی قرار دادیم و با اجرای این روش در کلاس و نتایجی که به دست اوردیم فهمیدم که روش بدیعه پردازی می تواند کمک زیادی به یادگیری درس تاریخ توسط دانش آموزان شود.
کلیدواژه ها
روش تدریس درس تاریخ هخامنشیان ، روش بدیعه پردازی،درس پژوهی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی