مساله ها و چالش های تدریس واحد درسی تاریخ ( تدوین و آموزش) |
کد مقاله : 1257-CNF |
نویسندگان |
پریناز آقابابائیان *1، سمیه موسوی2 1دانشگاه آزاد اصفهان 2دانشگاه پیام نور اصفهان |
چکیده مقاله |
چکیده یکی از درس های مهم در نظام آموزشی هر کشور از جمله ایران درس تاریخ است. تاریخ هر ملتی نمادی از هویت آن ملت است که در شکل گیری شخصیت و هویت جوانانش نقش اساسی دارد ملتی که به تاریخ خود بها دهد و جوانان را با فرهنگ و تمدن خود آشنا کند بی شک در مواجه با تهدیدات و تهاجمات فرهنگی رنگ و بوی خود را نمی بازد. در این پژوهش به روش توصیفی – تحلیلی ضمن بیان ضرورت آموزش تاریخ و نقش آن را در هویت ملی، وحدت ملی و عبرت آموزی به بررسی مساله ها و چالش های تدریس واحد درسی تاریخ (تدوین و آموزش) ابتدا پرداخته شده سپس به بیان ویژگی های روش تدریس مناسب برای تاریخ پرداخته ایم و در نهایت به بررسی موانع درون سیستمی و برون سیستمی در بحث تدوین و آموزش واحد درسی تاریخ پرداخته شده است. امید است که پژوهش حاضر بتواند گامی در جهت پیشبرد اهداف آموزشی درس تاریخ در کشورمان بردارد. |
کلیدواژه ها |
نظام آموزشی، واحد درسی، تاریخ ، تدوین ، آموزش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |