آموزش تاریخ با بازیهای تاریخی دیجیتال |
کد مقاله : 1234-CNF |
نویسندگان |
سمانه امیرسرداری *1، محمدرضا گودرزی2 1گروه علوم تربیتی، دانشکده زینب کبری(س)، دانشگاه کمالوند خرم آباد، بروجرد، ایران، 2گروه علوم تربیتی، دانشکده میر شاکی، دانشگاه علامه طباطبایی خرمآباد، بروجرد، ایران، |
چکیده مقاله |
نوشتن در مورد تئوری و بهترین شیوههای استفاده از بازیهای ویدیویی با موضوع تاریخ در کلاس درس حداقل به دهه 1980 برمیگردد. با این حال، ادبیات مربوط به این موضوع پراکنده است و کار را برای معلمان و مربیان تاریخ با توجه به استفاده از بازیهای تاریخی دشوار میکند. این مقاله مقدمهای را برای معلمان و مربیان تاریخ در مورداستفاده از بازیهای تاریخی مبتنی بر رایانه در آموزش تاریخ ارائه میدهد. در این مقاله، من تعاریف متفاوتی را برای انواع بازیهای تاریخی ارائه می کنم و اهمیت این تمایزات برای معلمان و مربی تاریخ موردبحث قرار می دهم و همچنین نقاط قوت و سوگیریهای ذاتی در رسانه بازیهای تاریخی مبتنی بر رایانه ارائه میشود. این مقاله بهترین شیوهها را از ادبیات مربوط به استفاده از بازیهای رایانه ای،بازی های ویدیویی و بازی های تاریخی در کلاس تاریخ بررسی میکند. درنهایت مقاله با بررسی فهرستی از بهترین شیوهها برای استفاده مؤثر از بازیهای شبیهسازی در کلاسهای تاریخ از مطالعات مختلف به پایان می رسد. |
کلیدواژه ها |
بازیهای رایانهای، بازیهای تاریخی، آموزش تاریخ، بازیهای ویدیویی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |