نقش معلمان در جذابیت درس تاریخ پایه دهم انسانی |
کد مقاله : 1218-CNF |
نویسندگان |
فاطمه خشبار * آموزش وپرورش |
چکیده مقاله |
چکیده علم تاریخ ازمهم ترین وکاربردی ترین علومی است که می تواند جوامع انسانی راازسردرگمی ها رهاسازد. درس تاریخ یکی ازدروس مهم دررشته علوم انسانی می باشدکه درامتحانات نهایی وکنکورحایزاهمیت می باشد. همچنین دانش آموزان به دلیل عدم کاربردآن درزندگی وحجم زیادمطالب انگیزه ای برای خواندن این درس ندارند. این پژوهش باهدف بررسی نقش معلمان درجذابیت درس تاریخ است که باشیوه توصیفی تحلیلی به شیوه کتابخانه ای انجام گرفته است. یافته های پژوهش حاکی ازآن است که معلمان نقش اساسی درجذابیت تدریس دارند .معلمان تاریخ می توانند باتغییرنگرش درفراگیران،استفاده ازروشهای فعال تدریس وپیونددادن تدریس تاریخ بامسایل اجتماعی روز ، این درس رابرای فراگیران جذاب ترکنندتاآنهاانگیزه بیشتری برای خواندن داشته باشند. The science of history is one of the most important sciences that can free human societies from confusion. History is one of the subjects in the field of humanities, which is important in final exams and entrance exams. Also, students have no motivation to read this course due to its lack of application in life and the large amount of content. This research aims to investigate the role of teachers in the attractiveness of the history course, which has been carried out in a descriptive and analytical manner in a library style. The findings of the research indicate that teachers play an essential role in the attractiveness of teaching. History teachers can make this lesson more attractive to students by changing the attitude of students, using active teaching methods and connecting teaching with current social issues. |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی: ،معلمان ،جذابیت،درس تاریخ،علم تاریخ |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |