واکاوی روش های جذاب آموزش تاریخ |
کد مقاله : 1214-CNF |
نویسندگان |
علی امینی زاده *1، زهره خسروی امین2، مصطفی امینی زاده3 1دانشگاه فرهنگیان . مرکز آموزش عالی علامه طباطبایی سبزوار 2دبیر آموزش و پرورش سبزوار 3دبیر آموزش و پرورش جوین |
چکیده مقاله |
یکی از مهمترین فعالیت های آموزشی در جریان یاددهی - یادگیری ، توجه به برخی پارامترهای لازم مانند تسلط بر نحوه ی ارائه ی درس ،موضوع تدریس و استفاده از روش های جذاب تدریس است . در این مقاله با بهره جستن از روش تحقیق تاریخی(the historical research method)تلاش شده است آشکار گردد، استفاده از چه روش های آموزشی باعث تقویت مهارت ها ، ایجاد انگیزه و یادگیری در فراگیران خواهد شد ؟ یافته ها و دستاورد های پژوهش حاضر نشان می دهد که به کارگیری روش هایی همچون پرسش و پاسخ ، بحث گروهی، مسئله محوری ، همیاری ، ایفای نقش ، پژوهش انفرادی و گروهی، گردش علمی و برپایی نمایشگاه تخصصی درسی و... در جریان تدریس می تواند به تقویت یاددهی- یادگیری کمک شایانی کند . ضمن این که وادار کردن دانش آموزان به تفکر، استدلال و ارائه ی راه حل برای رفع مشکلات یادگیری ، از طریق ارائه ی روش های نوین و جذاب آموزشی میسراست . |
کلیدواژه ها |
آموزش تاریخ ، یاددهی - یادگیری ، جذاب |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |