نقش کارورزی در آموزش تاریخ به دانش آموزان مقطع ابتدایی The role of internship in teaching History to elemntry students |
کد مقاله : 1176-CNF |
نویسندگان |
هدی اکبرحلوایی *1، سیده مریم حسینی2 1دانشگاه فرهنگیان قزوین، پردیس بنت الهدی صدر 2دانشگاه فرهنگیان قزوین ،پردیس بنت الهدی صدر |
چکیده مقاله |
تاریخ، مجموعه حوادث فرهنگی، طبیعی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و رویداد هایی است که در گذشته و در زمان و مکان زندگی انسان ها و در رابطه با آنها رخ داده است و هویت و میراث آنها محسوب می شود. برای بقا و استمرار فرهنگ و تمدن، هرجامعه ای باید میراث خود را به نسل های آتی انتقال دهد و هویت خود را پاس بدارد. در راستای چنین وظیفه مهمی درس تاریخ در برنامه درسی قرار گرفته است. اما ماهیت غیر عینی تاریخ و انقطاع زمانی میان گذشته و حال و مشکلاتی که در آموزش این درس به چشم می خورد، آن را برای فراگیران دشوار کرده است. هدف از نگارش این مقاله ارائه راهکارهایی برای آموزش بهتر تاریخ برای دانش آموزان مقطع ابتدایی،که یکی از مقاطع حساس آموزش است به دانشجو معلمان می باشد. ضمن اینکه کشور ایران تاریخ بسیار طولانی دارد و قدمت تمدنی آن به چندین هزار سال میرسد و آثار تاریخی باقی مانده از این تمدن بسیار متنوع هستند و شناخت این دنیای گسترده،آموزش و تعلیم و تربیتی مستمر و عمیق می طلبد. تاریخ هرملتی نمادی از هویت آن ملت است که در شکل گیری شخصیت و هویت جوانان نقش اساسی دارد.بنابراین مقطع ابتدایی بهترین زمان برای شکل گیری شخصیت آنها وآشنایی با فرهنگ تمدن تاریخ است. اینکه میبینیم برخی دانش آموزان در یادگیری درس تاریخ مشکل دارند،میتوانیم با استفاده از ابزار و امکانات کمک آموزشی این درس را بهتر آموزش دهیم تا بهتر یادبگیرند. |
کلیدواژه ها |
کارورزی/آموزش/ تاریخ/دانش اموز/مقطع ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |