استفاده ازشیوه های نوین درآموزش تاریخ
کد مقاله : 1173-CNF
نویسندگان
فرشته لطیف پور *1، مریم دریکوندی2، فاطمه طولابی3
1کارمند
2دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور الشتر
3آموزگار پایه دوم دبستان پسرانه هدایت
چکیده مقاله
چکیده :
تاریخ به عنوان حافظه‌ی جامعه انسان در انتقال تجربه از نسلی به نسل دیگر مورد توجه قرار گرفته است. و این توجه برای ملت‌های مختلف متفاوت بوده و هریک از زاویه‌ای دستاوردهای تمدنی خود بدان نگریسته است. از آنجا که استفاده شیوه‌های نوین درآموزش تاریخ قدرت بررسی، تفسیر و نقادی دانش آموزان را پرورش می‌دهد.یکی از اهداف تدریس درس تاریخ پرداختن به نگرش ها وارزش هاست و دانش آموزان دو وظیفه درسی واجتماعی را برعهده دارند. آموزش تاریخ درکشور ما به طور سنتی انجام می‌گرفته است، شیوه سنتی آموزش تاریخ را بیشتر معلمان به صورت روش‌های سنتی سخنرانی، روخوانی کتاب، دیکته کردن سئوال وجواب و... برای دانش آموزش تدریس می‌کردندکه در این حالت معلم محوری موجب یکنواخت بودن کلاس درطول سال، خستگی و عدم رغبت دانش آموزان شده و شرایط لازم رابرای دخالت دانش آموزان درفرآیندیاددهی-یادگیری درس تاریخ را نداشته که باعث عوامل اصلی افت تحصیلی و بی علاقگی دانش آموزان به درس تاریخ است. این مطالعه با هدف بررسی استفاده از شیوه های نوین درآموزش تاریخ به روش کتابخانه ای وبا استفاده ازگردآوری مطالب ازمنابع مکتوب انجام شده است. به عنوان یک یافته از این مطالعه می توان گفت معلمان از روش های سنتی در تدریس درس تاریخ استفاده نکنند، ازروش ها وشیوه های نوین درآموزش بهره ببرند. زیرا استفاده از ابزارها وامکانات موثر برای آموزش بهتر تدریس تاریخ کمک گرفت و برای استفاده از آن‌ها بهرمند شوند.
کلیدواژه ها
کلید واژه : تاریخ،معلمان،دانش آموزان،آموزش تاریخ،یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر