کندوکاوی در آموزش تاریخ |
کد مقاله : 1146-CNF |
نویسندگان |
زهرا زرنگ * دانشجوی کارشناسی آموزش تاریخ فرهنگیان بیرجند |
چکیده مقاله |
تاریخ، مجموعه حوادث فرهنگی، طبیعی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و رویداد هایی است که در گذشته و در زمان و مکان زندگی انسان ها و در رابطه با آن ها رخ داده است و هویت و میراث آن ها محسوب می شود.تاریخ هرملتی نمادی از هویت آن ملت است که در شکل گیری شخصیت و هویت جوانانش نقش اساسی دارد.ملتی که به تاریخ خود بها دهد وجوانان را با فرهنگ و تمدن خود آشنا کند بی شک در مواجهه با تهدیدها وتهاجم های فرهنگی رنگ و بوی خود را نمی بازد. برای بقا و استمرار فرهنگ و تمدن، هرجامعه ای باید میراث خود را به نسل های آتی انتقال دهد و هویت خود را پاس بدارد. در راستای چنین وظیفه مهمی درس تاریخ در برنامه درسی قرار گرفته است. اما ماهیت غیر عینی تاریخ وانقطاع زمانی میان گذشته و حال و مشکلاتی که در آموزش این درس به چشم می خورد، آن را برای فراگیران دشوار کرده است .لذا پرداختن به تاریخ گذشته یک ملت وچگونگی آموزش آن اهمیت بسیاری دارد.به سبب همین اهمیت ما در این مطالعه با استفاده از روش کتابخانه ای به بررسی تاریخ و آموزش تاریخ می پردازیم. |
کلیدواژه ها |
تاریخ،آموزش تاریخ،ارزشیابی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |