نقش واقعیت مجازی در آموزش تاریخ
کد مقاله : 1145-CNF
نویسندگان
فاطمه علی پور *، ساجده خسروی
دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی پردیس شهید هاشمی نژاد
چکیده مقاله
در این مقاله به بررسی نقش روش های نوین آموزش تاریخ اعم از به کار گیری عینک واقعیت مجازی و تاثیر آن بر افزایش یادگیری دانش آموزان پرداخته شده است .
اطلاعات مورد استفاده به منظور شناخت فناوری واقعیت مجازی و نحوه استفاده از آن در آموزش درس تاریخ ، از طریق مطالعات کتابخانه ای و نیز تجزیه و تحلیل منابع خارجی مرتبط ، گردآوری شده است.
شناخت قابلیت ها و کاربردهای واقعیت مجازی ، و به دنبال آن به کارگیری گسترده این تکنولوژی ، می تواند انقلابی در آموزش و یادگیری تاریخ به وجود آورد.
آموزش اصولی تاریخ می تواند به تجسم بصری و مشاهده عینی ابنیه تاریخی و مدلسازی واقعی تر از سایت های تاریخی کمک بسزایی کند. با بهره گیری از تکنولوژی های به روز در آموزش تاریخ، معلمان میتوانند آموزش این درس را برای دانش آموزان لذت بخش تر ، واقعی تر و جذاب تر کنند.
کلیدواژه ها
تاریخ ، واقعیت مجازی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر