ویرایش |
کد مقاله : 1048-CNF |
نویسندگان |
محمدحسین صادقی درویشی1، فروزان ادیب فر *2، آمنه افشار3، اسماعیل سپهوند4 1مدرس ومامور آموزشی دانشگاه فرهنگیان لرستان 2عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان لرستان 3الهیات 4مدرس دانشگاه فرهنگیان. پردیس علامه طباطبایی |
چکیده مقاله |
چکیده تعلیم وتربیت زیربنا واساس پیشرفت هر جامعه است. مهمتر از آن انتقال وسپردن امانت مهارتِ آموزش به اهل و نسل بعدی ویا به تعبیری ادای این امر، به جا آوردن عهد الهی وبندگی معبود است. در این بین، نقش آموزش تاریخ با تاکید بر محوریت قرآن بسیار حائز اهمیت است. سعی این مقاله براین است که با محوریت ونقش قرآن کریم در چگونگی آموزش تاریخ ونحوه پردازش این کتاب الهی در نوع نگاه تعالی بخش آن به تاریخ بررسی شود. یافته های این پژوهش که با بهره گیری از روش های پردازش و توصیف داده هامی باشد، به صورت کتابخانه ای گردآوری شده است و با تکیه بر قرآن کریم و سایر منابع تفسیری، تاریخی و تحقیقی و با روش توصیفی_تحلیلی سعی در بررسی آیات موضوعی تاریخی داشته است. موضوع پژوهش حاضر پاسخ-گویی به این سؤال است: پردازش قرآن کریم در بحث آموزش تاریخ، چگونه وبه چه نحو است؟ یافته ها حاکی از آن است که در عین تلاش های فراوان در این راستا هنوز این آموزش به صورت هدفمند تدوین وعملی نشده است. بنا بر این جهت نیل به این هدف والا، تلاش و همتی مضاعف، لازم و ضروری است. |
کلیدواژه ها |
قرآن کریم ، آموزش، علم، تاریخ |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |