ضرورت و اهمیت گردش های علمی و سفرهای مجازی در آموزش تاریخ |
کد مقاله : 1035-CNF |
نویسندگان |
فروزان ادیب فر *1، ریحانه رضوانی2، عاطفه یاوری3 1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان لرستان 2گروه آموزش تاریخ،پردیس ایت الله کمالوند،شهرخرم اباد،استان لرستان 3پردیس کمالوند - لرستان- رشته آموزش تاریخ |
چکیده مقاله |
در روند به روز ساختن آموزش، توسعه حوزه مطالعه و پژوهش به خارج از کلاس های درس در کانون توجه توصیه کنندگان به استفاده از روشهای فعال تدریس قرار گرفته است . گردش های علمی و فراهم نمودن زمینه های لازم برای آموزش مبتنی بر بررسی های میدانی از بهترین روشهای آموزش تاریخ است چرا که امکان مشاهده مستقیم ومواجهه فراگیربا مکان و ابعاد محیطی وقوع رویدادهای تاریخی را فراهم می سازد . این پژوهش با روش کتابخانه ای و با استفاده از شیوه توصیفی – تحلیلی به این نتیجه رسیده است که گردش های علمی و بررسی های میدانی در ایجاد درکی واقعی از رویدادهای تاریخی یکی از مفیدترین روشهای فعال آموزش تاریخ است در ضمن پیشرفت علم و تکنولوژی فرصتهای جدیدی همچون سفرهای مجازی در اختیار آموزش تاریخ قرار داده که گرچه ممکن است تمامی مزایای یک گردش علمی واقعی را دارا نباشد اما جایگزینی بسیار مناسب وپرفایده است . |
کلیدواژه ها |
گردش علمی ، آموزش ، تاریخ ، گردش علمی مجازی |
وضعیت: پذیرفته شده |