روش‌های خلاقانه در آموزش تاریخ به دانشجویان؛ تاثیر آشنایی با جهان‌بینی کمال‌الدین بهزاد بر طراحی‌های دانشجویان رشته طراحی لباس
کد مقاله : 1022-CNF
نویسندگان
صدیقه نایفی *
ایران، قم، دانشگاه حضرت معصومه (س)، گروه هنر
چکیده مقاله
چکیده
تاریخ هنر منبع الهام و نقشۀ راه هنرمندان امروز است و این مسئله به تاریخ هنر و هنرمندان مرتبط با رشتۀ هنری هنرمند یا هنرجو محدود نیست. نگارنده با محوریت قرار دادن این تفکر، طی فرایندی در تدریس درس نظری "تاریخ پوشاک ایران" ضمن ارائۀ محتوای مرتبط با سرفصل درسی (در اینجا زیرسرفصل‌های بخش تاریخ پوشاک دورۀ تیموری) سعی در برقراری ارتباط میان افراد دو حوزۀ به ظاهر نامرتبط یعنی دانشجویان رشتۀ طراحی لباس و هنرمند بزرگ نقاشی ایرانی کمال‌الدین بهزاد نمود. فرایندی که با کمک به درک چرایی ماندگاری هنرمند بزرگ اعصار گذشته و تجربۀ نگاه به موضوعات از چشم‌انداز او به بهبود کار و گسترش دید هنرجویان انجامید.
کلیدواژه‌ها: تاریخ هنر، آموزش تاریخ، طراحی لباس، کمال‌الدین بهزاد، دوره تیموری.
کلیدواژه‌ها: تاریخ هنر، آموزش تاریخ، طراحی لباس، کمال‌الدین بهزاد، دوره تیموری.
کلیدواژه‌ها: تاریخ هنر، آموزش تاریخ، طراحی لباس، کمال‌الدین بهزاد، دوره تیموری.
کلیدواژه‌ها: تاریخ هنر، آموزش تاریخ، طراحی لباس، کمال‌الدین بهزاد، دوره تیموری.
کلیدواژه ها
تاریخ هنر، آموزش تاریخ، طراحی لباس، کمال‌الدین بهزاد، دوره تیموری.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر