روش های تدریس در یادگیری تاریخ |
کد مقاله : 1004-CNF |
نویسندگان |
امیر کریمی * دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ جهان، دانشگاه تبریز و دبیر تاریخ، زنجان |
چکیده مقاله |
تعداد کمی از مربیان، نیاز به تدریس تاریخ در مدارس متوسطه، کالج ها و دانشگاه های ما را انکار می کنند. تاریخ، شامل افعالی است که مردمان در زمان های قدیم انجام داده و یا خلق کرده اند که شامل: سیاست، مذهب، اوقات فراغت و فعالیت های اجتماعی و زندگی روزمره است. ما به عنوان انسان، باید تاریخ را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی خود بشناسیم. این امر آموزش تاریخ را برای هر کسی که این حرفه را در برعهده دارد، به یک چالش تبدیل می کند. با این حال، اخیراً به نظر می رسد که تاریخ، گاهی اوقات در «صندلی عقب» نسبت به سایر علوم اجتماعی (مانند اقتصاد و علوم سیاسی) می نشیند و نیاز شدیدی به آموزش نحوه تدریس به معلمان تاریخ وجود دارد. این به معنای شروع آموزش آنها است اما مشکل اینجاست که معلمان آینده فارغ التحصیل شده اند. چندین روش وجود دارد که معلم می تواند از آن استفاده کند تا تاریخ را پویا تر کند. تکنیکهای یادگیری فعال، فیلمها، تحقیقات کتابخانهای و داستانهای تاریخی همگی میتوانند برای تقویت آموزش و یادگیری تاریخ مورد استفاده قرار گیرند. با این حال، صرف نظر از اینکه از چه روشهایی استفاده میشود، استفاده از رویکرد انسانگرایانه هنگام آموزش تاریخ مهم است. این مقاله با مرور برخی از ادبیات اخیر در مورد تدریس تاریخ، روشهای تدریسی را که اکنون برای جذابتر کردن کلاسهای تاریخ استفاده میشود، شرح میدهد. |
کلیدواژه ها |
تاریخ، روشهای تدریس. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |