چکیدهای از تاریخ روم برای دانشجویان آموزش تاریخ |
کد مقاله : 1003-CNF |
نویسندگان |
امیر کریمی * دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ جهان، دانشگاه تبریز و دبیر تاریخ، زنجان |
چکیده مقاله |
دانشجویان رشته آموزش تاریخ به دلایل مختلفی همچون: کمبود منابع تاریخ جهان، محدودیتهای تاریخ جهان در کشورمان و عدم آشنایی آنها با تاریخ جهان، در درک و تحلیل دروس تاریخ جهان دارای دشواریهای دوچندانی میباشند. در این میان، شکل دادن درک و فهم جامعی از تاریخ روم، برای آنها از مسائلی است که قابلتوجه و بررسی است. بر این اساس، سوال اینجاست که چگونه میتوان یک دید کلی و درعینحال جامع به تاریخ بسیار طولانی روم داشت؟ درواقع هدف از نگاشته حاضر تبیین و معرفی مختصر و درعینحال جامع و علمی از تاریخ روم میباشد تا دانشجو معلمان رشته تاریخ را از این مسئله رهایی بخشد. روش بهکاررفته در این مقاله، روش کیفی از نوع توصیفی است که با استفاده از منابع کتابخانهای و با ابزار فیشبرداری انجامشده است. یافته-های پژوهش، مروری فشرده بر تاریخ روم میباشد؛ که نکات مهم و سیر تحولی روم را مورد توصیف و بررسی قرار میدهد. نتایج پژوهش برای دانشجویان تاریخ دانشگاه فرهنگیان میتواند در بررسی تاریخ روم مفید و مؤثر باشد. |
کلیدواژه ها |
آموزش تاریخ، تاریخ روم، دانشگاه فرهنگیان. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |